Промислова бруківка, асфальт, бетон.

Яке покриття обрати для свого проєкту?

Щоб бізнес був успішним, все повинно працювати злагоджено. Зокрема покриття на вашій території. Воно забезпечує мобільність, комфорт та безпечний рух транспорту і пішоходів. На сьогодні існує кілька популярних видів покриття: асфальт, бетон та промислова бруківка. Кожне має свої переваги та недоліки. Часто підприємці помилково обирають асфальт, бо вважають, що це універсальний матеріал для всього. Чи це справді так? (спойлер – ні). В цій статті ми пояснимо, чому для комерційних та промислових зон вам варто обрати промислову бруківку, де можна класти асфальт, яка різниця між ним та бетонним покриттям.

img1

Асфальт і бетон – найкращі матеріали для будівництва магістральних доріг?

Ці матеріали справді чудово підходять для створення дорожньої інфраструктури. Однак в кожного є свої особливості використання, про які ми зараз розповімо.

Асфальтове покриття – це суміш бітуму, щебню, піску, різних мінералів та заповнювачів. Основне його застосування – будівництво трас, доріг, автомагістралей. Переваги асфальту: 

  • відносно низька вартість матеріалу;
  • значно коротший, порівняно з бетонним покриттям, термін укладання;
  • відносно низька вартість укладання;
  • гальмівний шлях дещо коротший ніж на інших видах покриття. На високих швидкостях та за поганої погоди ця різниця має ключову роль;
  • низький рівень створення шуму.  

Асфальтове покриття має термін експлуатації 5-7 років за умови постійного обслуговування. Необхідність обслуговування пояснюється нестійкістю матеріалу до впливу високих температур та постійного навантаження через рух автотранспорту. Для прикладу, в містах або на трасах ви можете побачити втиснені колії або викривлення полотна на перехрестях. Тому, щоб уникнути деформацій та подальшого руйнування асфальтового покриття, важливо оперативно проводити ремонтні роботи. Додамо, що через високі температури, нафтові суміші, що є в асфальті, плавляться та можуть виділяти неприємний їдкий запах.

img1 Процес укладання асфальтового покриття

Бетонне покриття, як ви вже здогадалися з назви, створене з бетонної суміші, в склад якої входять цемент, пісок, щебінь та інші хімічні добавки. Цей матеріал, як і асфальт, використовують для будівництва доріг, але не так часто, бо вартість матеріалу та монтажу значно вища. Порівнюючи з асфальтом, бетон має низку переваг:

  • стійкість до низьких та високих температур;
  • стійкість до деформацій при різкій зміні температури, не утворюються ями, колії, вибоїни;
  • набагато більша міцність;
  • довший період експлуатації – до 40 років при дотриманні технології виготовлення та укладання;
  • не плавиться при високих температурах і тому не виділяє неприємний їдкий запах. 

Якщо бетон довше служить за асфальт, чому його рідше використовують?

Бетонне покриття – якщо воно якісне та добре влаштоване – дійсно краще за асфальтоване. Однак у цьому і його “недолік” – його складніше та дорожче виготовляти. Крім того, процес укладання потребує технологічних знань та навичок. Існує ризик, що ви інвестуєте в бетонне покриття, розраховуючи на довгострокову експлуатацію, однак через пару років виявиться, що потрібно його замінити. А заміняти доведеться все полотно, бо бетон – монолітна структура. Тому асфальт частіше обирають як компромісний матеріал для будівництва доріг. Він дешевший і його легше оновити.

img2 Магістральна дорога з бетонним покриттям

В європейських містах поширена практика комбінованого використання цих матеріалів. У такий спосіб намагаються компенсувати недоліки кожного з них. У місцях гальмування/прискорення транспорту обмежено використовують покриття з бетону, бо він не піддається деформації, а на ділянках, де транспорт має сталу швидкість або незначне прискорення, використовують асфальт. Також бетон, як більш жорсткий матеріал, можна побачити на зупинках громадського транспорту та на перехрестях. 

img3 Асфальтова дорога та бетонна полоса для трамвайної колії у Відні

Чи варто використовувати бетон або асфальт для комерційних та промислових площ?

Насамперед рекомендуємо звернутися до кваліфікованих спеціалістів: проєктантів, інженерів, які підберуть оптимальне для вас покриття. Але візьміть до уваги наведені вище факти та застосування в Україні старих радянських практик. Наприклад, у них часто виникає бажання використати вживані радянські аеродромні плити або інші “альтернативні” матеріали. Ця практика, мʼяко кажучи, є пережитком минулого та небажанням вивчати сучасні європейські методи. 

Щоб зрозуміти, що покласти на вашій ділянці, визначте наскільки інтенсивним там буде рух. Це стосується не тільки пішоходів, легкового чи вантажного транспорту, а й спеціальної техніки: автонавантажувачі, крани, сміттєвози тощо. На складах, стоянках, промислових площах такі машини, маючи значне навантаження на вісь, здебільшого рухаються повільно, постійно маневрують, прискорюються та гальмують. Ці рухи створюють горизонтальний тиск на поверхню збільшуючи ризик виникнення деформацій. Зважаючи на ці фактори ми рекомендуємо використовувати для замощення території бетонне покриття замість асфальту який має свої недоліки: 

  • При високих температурах у теплий період року асфальт схильний до деформацій. Ці зміни особливо помітні в Україні де є 3 сезони погоди. Також у спеку асфальт може виділяти випари, що мають їдкий неприємний запах;
  • Асфальтове покриття вимагає значних технічних та грошових витрат ще на етапі мощення: вантажівки-розподільники, розкидачі піску, обладнання для асфальтування, грейдери, сировина. Якщо для будівництва доріг ці витрати є виправданими та необхідними, то для площ перед ТЦ чи стоянок вони здебільшого невигідні; 
  • Асфальтове покриття недовговічне, його потрібно змінювати кожні 5-7 років. Крім того, без постійного догляду на ньому утворюються ями та тріщини, що значно скорочує термін експлуатації;
  • Відсутній доступ до підземних комунікацій. Як наслідок, щоб дістатися до трубопроводів, ліній звʼязку чи колекторів полотно спочатку руйнують, а після відновлюють. Звичайно, після цього дорога вже не буде мати попереднього вигляду і монолітності. Цей недолік, до речі, також про бетон.
img5
img5
img5
Зруйноване асфальтове покриття

Отож якщо вибирати між асфальтовим та бетонним покриттям, краще вибрати останнє. Воно міцне, екологічне та довговічне, однак дуже дороге. Окрім того, потребує великих витрат на укладання. Тому ми наполегливо радимо вам звернути увагу на інший матеріал – промислову бруківку, яка краще підходить для таких ділянок.

Чи варто замощувати приватні зони бетоном або асфальтом?

Приватні території, як то подвірʼя, потребують зовсім інших якостей, яких не мають перелічені матеріали. Крім того, бетонне покриття в середньому дорожче за покриття з бруківки у 2 рази.

У кожного своє призначення. Бетон та асфальт – для магістральних доріг, бруківка – для приватних, промислових та комерційних територій. 

Промислова бруківка або фігурний елемент мощення (скорочено ФЕМ) – це бетонний виріб, що виготовляється двома способами: вібролиттям та вібропресуванням. «Мій Двір» використовує останній метод, адже він є новішим та більш технологічно містким. Плитка складається з цементу, піску, щебеню, барвників та інших хімічних домішок. 

Поки в Україні бруківка тільки набирає популярності, в Європі вона використовується в багатьох місцях: паркові зони, приватні подвірʼя, міжквартальні або сільські вулиці, дороги, промислові зони, площі перед ТЦ, стоянки для авто, пішохідні зони. Таке широке використання в різній інфраструктурі зумовлене перевагами тротуарної плитки.

Зупинка трамваю у Львові
Зупинка трамваю у Львові замощена нашою бруківкою Квадрат 30х30 та Квадрат Тактильний “А” полоси

Переваги бруківки

В порівнянні з асфальтовим або бетонним покриттям, тротуарна плитка є найкращою альтернативою для замощення складів, стоянок і промислових або комерційних ділянок з наступних причин:

Міцність і стійкість

Тротуарна плитка – це бетонний виріб, тому вона має високу міцність і не піддається деформації за спекотної погоди або сильних морозів та добре переносить зміни температур. Крім того, наша плитка має гарантію на 25 років, чого не може мати асфальт.

Легке та швидке укладання

Промислову бруківку можна легко замощувати рядами за допомогою автоматичних укладальних машин. «Мій Двір» співпрацює з компаніями, що займаються механізованим укладанням. Залежно від кількості обладнання на об'єкті, швидкість замощення становить від 1500 м2 в день. Цей метод може впевнено конкурувати за швидкістю укладання з асфальтом.

Дренаж води

На відміну від асфальту чи бетону, які мають цілісну поверхню, тротуарні плити є природними приймачами дощової води. Завдяки швам (шви повинні бути дотримані від 3 до 5 мм) та правильній основі вода не залишається на поверхні та не утворює калюж, а швидко просочується в ґрунт.

Доступ до комунікацій

Покриття з бруківки дозволяє без труднощів отримати доступ до підземних комунікацій, а найголовніше не потрібно залучати спецтехніку. Знімаєте елементи в потрібних місцях, виконуєте роботу та кладете назад.

Екологічність

Бетонні вироби не плавляться та не виділяють неприємних запахів і шкідливих випарів.

Грошова вигода

Вартість промислової бруківки та її укладання може бути вищою за вартість асфальтного покриття на момент встановлення. Проте бруківка прослужить вам мінімум в 5 разів довше. Щодо бетонного покриття, його вартість замощення щонайменше у 2 рази вища за ціну встановлення покриття з ФЕМ.

Недоліки бруківки або чому її не використовують для магістральних доріг

Бруківка створює надмірний шум на ділянках з інтенсивним автомобільним рухом. Крім того, тротуарне покриття складається з окремих елементів різної довжини та ширини, через це вони можуть вириватись з загального полотна при екстреному гальмуванні. Тому для магістральних доріг більш розумним вибором є використання монолітного асфальтового або бетонного покриття.

Успішні приклади використання бруківки

img-1
Логістичний центр Fozzy Group

Замощений нашою плиткою Гантель Pro. Бруківка, завдяки своїй Т-подібній формі, забезпечує зчеплення між елементами та створює суцільне покриття. Крім того, ці замки та велика товщина (10 або 12 см) додають міцності та стійкості, запобігають утворенню деформацій покриття у місцях прискорення і гальмування транспорту зі значним навантаженням на вісь. Площа замощення – близько 80 000 м2.

img-2
Сухий порт в с. Мостиська Другі (1 етап)

Також «Гантель Pro», але вже 12 см. Також машинним укладанням. Витримує інтенсивний рух вантажних авто зі значним навантаженням на вісь. Замощена площа – 75 000 м2 продукції. 

img-3
Дорога від с. Милятичі до с. Давидів

Приклад використання ФЕМ в дорожньому будівництві. Ми її зробили ще у 2004 році як благодійний внесок у розвиток громади, в якій знаходиться наше підприємство. Довжина ділянки, що замощена тротуарною плиткою – 8 км. 

img-4
Комплекс Емілі Резорт

Замощений плиткою Романо висотою 8 см. Її можна класти в пішохідних зонах та місцях руху легкових авто. Площа замощення – понад 20 000 м2.

img-5
Креативний бізнес-простір Kivsh у Львові

Замощений нашою тротуарною плиткою Хосе. Площа замощення – до 4 000 м2.

img-6
Національний університет «Львівська Політехніка», 1 корпус.

Замощений нашою тротуарною плиткою Модерн. Колір Сепія.

У підсумку, вибір покриття для доріг та територій залежить від конкретних потреб. Асфальт найкраще підходить для магістральних доріг, адже там потрібен швидкий та безпечний рух, а також невисока ціна укладання. Цей матеріал прослужить недовго, але його можна буде відносно дешево замінити. Бетон також підходить для трас, але його варто використовувати в унікальних випадках, коли вигода перевищує ціну матеріалу, вартість укладання та заміни покриття. Промислова бруківка має переваги над асфальтовим та бетонним покриттям і є кращим варіантом для комерційних площ, приватних територій та промислових об'єктів. Вона міцна, стійка, дешевша за бетонне покриття та її легше замощувати. Крім того, вона дає легкий доступ до підземних комунікацій без необхідності руйнування та повторного заливання покриття, а також слугує чудовим приймачем дощової води.

Купити плити та плитку можна на сайті виробника «Мій Двір».
Більше інформації ви можете дізнатись за телефоном:
0 800 302 103